0

بالابردن شانس خواب خوب

قدرت عطر ، اغراق آمیز نیست ، بخشی از آن بدلیل نزدیکی آن به حافظه و احساسات است . ( دلیل اینکه آژانسهای املاک از کوکی‌های تازه پخته شده در خانه های فروش گذاشته شده استفاده می کنند این است که عطر گرم و جذاب را ایجاد نمایند ) . ما هر روز بیشتر و بیشتر می فهمیم که عطرهای مختلف چه نقشی در تعیین مود افراد ، سطح انرژی و توانایی تمرکز آنها دارند همچنان که برخواب آنها تاثیر دارند . بطور مشخص ، روغنهای اسانس خاص ، یا انواع کنسانتره ی روغنهای طبیعی که از گیاهان گرفته می شود ، نشان داده است که به بهبود کیفیت خواب کمک می کنند . این روغنهای معطر می توانند در یک پخش‌کننده‌ی عطر بکار روند و یا چند قطره از آن در هنگام خواب برروی بالش چکیده شود (یا استفاده از شوینده هایی که از اسانس این روغنها در آن بکاررفته است ) . در اینجا با سه نوع روغن که به بسته شدن چشم شما جهت خواب مرتبط است ، بیشتر آشنا می شوید .

 

• اسطوخدوس ( LAVENDER) :

اسطوخدوس مرتبط است با کاهش فشار خون ، ضربان قلب ، دمای پوست و تمام اجزائی که برای یک خواب خوب شبانه ضروریست . مطالعات نشان می دهد که استنشاق لاوندر کیفیت خواب را بهبود داده و ممکن است به درمان بی خوابی خفیف کمک کند . برای مادرانی که تازه زایمان کرده اند که هنوز نیاز به مراقبت دارند ، استنشاق روغن لاوندر ، یک آلترناتیو موثر برای کمک به خواب دارویی می باشد . به عنوان یک امتیاز اضافه ، لاوندر باعث کاهش اضطراب می شود ، که آنرا تبدیل به اسانسی کرده است که شبهایی که درگیری ذهن شما مانع خوابتان می شود ، می توانید آنرا بروی بالش تان بریزید .

 

• سنبل الطیب ( VALERIAN) :

ریشه‌ی سنبل الطیب اغلب به عنوان مکمل خواب بوده و استفاده از روغن اسانس والرین در چای گیاهی شبانه رایج می باشد . علاوه بر کمک به سریعتر خوابیدن ، اسانس والرین کیفیت خواب را بهبود داده بنابراین شما پرانرژی از خواب بیدار شده و آماده رفتن می شوید .

 

• ترنج ( BERGAMOT ) :

شما ممکن است فکر کنید که چون ترنج از مرکبات است ( بومی ایتالیا بوده و در درمان جامع ایتالیایی بکار می رود ) ، روغن اسانس آن می تواند تقویت کننده باشد . ولی ، ترنج بیشتر برای تاثیر آرامبخش اش شناخته شده است . اسانس ترنج با آرام کردن ضربان قلب و کاهش فشار خون ، به سیستم بدن شما سیگنال رفتن به تخت را می فرستد . بعلاوه ، باعث کاهش اضطراب و استرس می شود .

ازآنجاییکه روغنهای اسانس برای استفاده ایمن هستند ، اگر شما با مسائل خواب درگیر هستید ، خوب است که با دکترتان در مورد آن برای دریافت اطلاعات بیشتر از استفاده‌ی این اسانسها در کنار دیگر تغییرات سبک زندگی که می تواند به داشتن خواب شبانه‌ی خوب کمک کند مشورت نمایید .

 

    برای دریافت آخرین اخبار و پیشنهادات ویژه