0

تشک طبی باید چگونه باشد تا از درد مفاصل پیشگیری کند

تشک طبی در باید چگونه باشد که بعد از هفت یا هشت ساعت خواب شبانه دچار کمر درد یا گردن درد نشویم و در یک کلام خوابی ایمن و راحت را داشته باشیم. تشک یکی از مهمترین اجزای اتاق خواب است که باید بیش از خود تختخواب و یا سایر وسایل موجود در اتاق خواب مورد اهمیت واقع شود، چرا که با سلامت جسم و حتی روح ما که مرتبط با خواب شبانه است، ارتباط مستقیم دارد. اما با وجود تبلیغات زیاد در رسانه‌ها و فضای مجازی ما مطمئن نیستیم که دقیقا کدام تشک تخت خواب برای ما مناسب است و ما می‌توانیم از خرید یک تشک طبی سلامتی خود را تضمین کنیم. در این مقاله از سایت خوشخواب تصمیم داریم به تشک طبی و انواع آن بپردازیم تا شما را در انتخاب و خرید خود راهنمایی کنیم.

تشک طبی و مزایای یک تشک ایمن

تعجب نکنید که خواب آرام شبانه علاوه بر حفط سلامت جسم مخصوصا ستون فقرات و گردن و سایر ارگان‌های حرکتی بر سطوح دیگر سلامتی از جمله موارد زیر بسیار موثر است:

  • بهبود حافظه
  • افزایش طول عمر
  • افزایش خلاقیت
  • فشار خون پایین
  • کاهش التهاب
  • بهبود عملکرد ورزشی
  • افزایش یادگیری
  • سوخت و ساز سالم
  • کاهش استرس و اضطراب

تشک طبی چیست

تشک طبی یک تشک مناسب با طراحی ویژه جهت یک خواب آرام به دور از بدن درد و کوفتگی است تا بتواند به درستی اندام‌های تحتانی را حمایت کند و از فرو رفتگی بدن در تشک جلوگیری کند.

بسیاری از پزشکان متخصص ارتوپد معتقدند بخشی از دردهای عضلانی، همچنین برخی از بیماری‌های مفصلی از جمله آرتروز گردن، زانو و دیگر موارد اینچنینی  از نداشتن یک تشک طبی مناسب نشات می‌گیرد که بسیاری از افراد نسبت به آن ناآگاه هستند.

تشک طبی و انواع آن

دالایی لاما رهبر دینی بوداییان می‌گوید، خواب بهترین مراقبه است اگر به درستی ادا شود.

یکی از عناصر مهم شکل‌گیری خواب آرام همین تشک است، تشک طبی در سال‌های اخیر به لحاظ ساخت و ساز فناوری پیشرفت‌های زیادی کرده است و اکنون می‌توانید با آشنایی نسبت به هر یک راحتی و آسایش خود را به نهایت برسانید. در ادامه به مهمترین تشک‌ها چون:

  • تشک طبی لاتکس
  • تشک طبی هیبرید
  • تشک طبی مموری فوم

 

می‌پردازیم تا با درنظر گرفتن مزایا و معایب هر یک بهترین نوع آن در جهت حفظ سلامتی خود انتخاب کنید.

تشک مموری فوم

فوم در واقع یک اختراع از سوی ناسا در سال 1970 بود با طراحی انواع بالشتک‌های ساخته شده از فوم برای کابین هواپیما و اتومیبل‌ها که از جان سرنشینان به هنگام تصادف مراقبت می‌کرد و سال‌های بعد این نوع صنعت وارد زندگی روزمره مردم مثل طراحی تشک طبی شد.

تشک طبی که از فوم یا فوم ویسکو الاستیک ساخته می‌شود، با منحنی‌های بدن انسان مطابقت دارد و در عین حال وزن بدن را به طور مساوی روی سطح پخش می‌کند.

این ویژگی تشک موجود تسکین درد برای کسانی می‌شود که  درگیر درد مفاصل هستند، یا شب‌ها به دلیل دراز کشیدن طولانی مدت دچار درد عضلات می‌شوند. مموری فوم در واقع یک ماده است که با دمای بدن تنظیم می‌شود و موجب نرم شدن و پیشگیری از کوفتگی در یک نقطه از بدن خواهد شد.

فوم مموری با پیشرفت‌های دیگری همراه بوده است که اگر فضای خنک را برای یک خواب شبانه نیاز دارید،  به صورت تزریق ژل طراحی شده‌اند که این موضوع تجمع هوا را از طریق لایه‌های زیرین پشتیبانی بهبود می‌بخشد تا خوابی راحت را فراهم کند.

بر خلاف تشک‌های قدیمی که ممکن بود هر گونه آلاینده موجود در هوا را به خود جذب کند، تشک طبی مموری فوم ضد آلرژی است چرا که در برابر انواع آلرژن‌ها و باکتری‌ها مقاوم است و نیازی به نگرانی نسبت به انواع ساس، کنه یا گرد و غبار نخواهید داشت.

تشک هیبرید

هدف تشک هیبرید آن است که چگونه این تشک تخت خواب را به بهترین شکل ممکن طراحی کنند که خوابی دلچسب را به کاربر هدیه بدهند.

برای همین در تشک هیبرید ترکیبی از دو فناوری را پیش رو داریم. همان تجهیزات و طراحی استفاده شده در تشک مموری فوم است و علاوه بر آن دارای هسته فنر داخلی پیشرفته است تا سطحی با دوام و عالی را فراهم کند.

تشک هیبرید مزایای متنوعی دارد که به دلیل داشتن کویل جیبی مستقل موجب انتقال حرکت کمتر می‌شود و همین موضوع خواب را عمیق‌تر می‌کند.

این نوع تشک علاوه بر استحکام داخلی کمی نرمی خاص را همراه خود دارد که ترکیب سفتی و نرمی برای تعادل خواب شبانه اثربخشی بالایی خواهد داشت.

همچنین روی تشک از فوم می‌باشد که انوع حساسیت را از شما دور می‌کند و در برابر انواع کپک، ساس، حشرات موذی، گرد و غبار مقاوم خواهد بود.

تشک لاتکس

تشک طبی لاتکس تقریبا عمری طولانی‌تر نسبت به سایر تشک‌های موجود در بازار دارد. ابتدا در سال 1930 میلادی طراحی شدند و در دهه 60 میلادی به تکامل نهایی خود رسیدند. به دلیل داشتن مواد و متریال گران قیمت کمی نسبت به بقیه تشک‌ها گران بودند که در طول بیست سال گذشته با پیشرفت‌های فناوری گسترده موجب شده است تا کمی نسبت به قیمت‌های گذشته تنزل یابد و بیشتر کاربران بتوانند از آن استفاده کنند.

لاتکس از مواد گیاهی ساخته شده است، برای همین در میان افراد دوستدار محیط زیست بسیار طرفدار دارد.، چرا که دارای گزینه‌هایی است که با محیط زیست سازگاری زیادی دارد.

این ماده ارتجاعی مانند مموری فوم پشتیبانی خوبی را به همراه دارد و سطحی را فراهم می‌کند که فشار را از روی باسن و شانه‌ها دور نگه می‌دارد و تراز سفتی و نرمی تشک را به اندازه مناسب و متعادل حفظ می‌کند. یعنی هم خواب با کیفیت را رقم می‌زند و هم موجب تسکین و پیشگیری از دردهای مفصلی در آینده خواهد شد.

اگر جز افرادی هستید که به دنبال راه‌حلی برای کمر درد خود می‌باشید حتما تشک طبی لاتکس را امتحان کنید.

نکته جالب توجه این است که اگر همسر شما در خواب حرکت بسیار زیادی دارد، لاتکس سرکوب کننده خوبی برای انواع حرکت‌های انتقالی حین خواب است که موجب می‌شود هر دو نفر شما خوابی راحت داشته باشید.

اهمیت دونستن انواع تشک ها

آیا تا حالا به این نکته دقت کرده اید که مدل تشک و خوشخواب شما چیست؟ آیا تاکنون هنگام خرید تشک و خوشخواب به انواع آن توجه کرده اید؟ تشک و خوشخواب انواع متفاوتی دارد که هر فردی بتواند متناسب با کارایی از آن استفاده کند. خواب بخش مهمی از روز هر فردی است و برای داشتن خوابی آسوده و با کیفیت باید تشک و خوشخواب مناسبی داشت. با دونستن انواع خوشخواب ها و تشک ها می توانید خوشخوابی مناسب خود را خریداری کنید و خوابی آرام و آسوده را تجربه کنید. پس بهتر از قبل از نوع تشک و خوشخواب را شناسید و مناسب ترین برای خود را انتخاب کنید. با خرید تشک و خوشخواب مناسب علاوه بر خوابی راحت و با کیفیت به سلامتی بدن خود نیز اهمیت داده اید.

سخن پایانی

تشک طبی جز تشک‌های مقرون به صرفه در عصر حاضر است که برای طراحی آن‌ها از توصیه‌های پزشکی و مهندسی استفاده شده است و کاملا استاندارد هستند. در واقع یک اقدام برای درمان و پیشگیری انواع بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های مفصلی که امروزه بسیاری از افراد را به خود دگیر کرده است.

    برای دریافت آخرین اخبار و پیشنهادات ویژه