0

حس چشایی بر خواب شما تاثیر می گذارد

حس چشایی : در ساعتهای قبل از خواب ، آنچه می خورید و می آشامید بر خواب شما تاثیر می گذارد

آنچه که قبل از خواب می خورید و می نوشید ، می تواند خواب شما را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال، غذاهای حاوی تریپتوفان اسید آمینه، به عنوان یک بلوک ساختمانی از سروتونین های شیمیایی مرتبط با خواب، می توانند به طور بالقوه باعث ایجاد خواب آلودگی شوند، گرچه شواهد بگونه ای درهم آمیخته است که نمی دانیم آیا مقدار غذا برای تغییر خواب شما کافی است یا خیر. بوقلمون منبع تریپتوفان شناخته شده است، اما بوقلمون منحصر به فرد نیست. غذاهای دیگر مانند تخم مرغ، مرغ، ماهی و آجیل حاوی مقدار تقریبا مساوی از تریپتوفان است. کربوهیدرات باعث می شود تا تریپتوفان بیشتر در دسترس مغز قرار بگیرد، بنابراین اگر شما می خواهید غذای سبک را قبل از خواب میل نمایید، میتوانید از چیزی مثل غلات با شیر استفاده کنید. از طرف دیگر، باید جدا از غذاهائی که معده شما را ناراحت می کنند، مانند غذاهای چرب، سرخ شده و یا تند، قبل از خواب پرهیز نمایید.

الکل ممکن است باعث ایجاد خواب آلودگی و کمک به خواب شما کند، اما عملا می تواند عمیق تر و عمیق تر خواب را در طول شب بسوزاند و از ساعت ها قبل از خواب باید اجتناب شود. همانطور که می دانید، کافئین یک محرک است و اثر آن بر بدن ساعت ها طول می کشد ، بنابراین بهتر است پس از اواسط بعد از ظهر مصرف نکنید.
ارتباط بین غذا و خواب پیچیده است. شما می دانید که آنچه که می خورید خواب شما را تحت تاثیر قرار می دهد ، اما آیا می دانستید که معکوس هم درست است؟ در حال حاضر مطالعات نشان می دهد که افرادی که کم خواب هستند تمایل کمتری به مصرف غذاهای غنی از چربی، کربوهیدرات ساده و سبزیجات دارند. احتمالا به دلیل از دست دادن خواب، سیگنال های شیمیایی مرتبط با متابولیسم و گرسنگی تغییر می کند. در واقع، برخی محققان معتقدند محرومیت از خواب باعث افزایش میزان چاقی می شود. خوردن و خوابیدن خوب دو جزء حیاتی سلامت است که به شیوه های شگفت انگیز بهم گره خورده اند.

    برای دریافت آخرین اخبار و پیشنهادات ویژه