0

نحوه شستشوی بالش الیافی

نتایج پژوهش‌ها

انجمن خواب انگلستان، پس از دو سال پژوهش به این نتیجه دست یافته که یک سوم از بالش هایی که شما هر شب روی آن می خوابید می تواند محلی برای تجمع انبوهی از میکروب ها باشد. این موجودات ریز و ذره بینی، با ۴ میلیمتر درازا ممکن است برای خوردن پوست های مرده شما جشن بگیرند و این فعالیت آنها در هوای گرم و مرطوب افزایش پیدا می کند.

تحقیقاتی که بر روی بالش هایی از جنس پر و یا الیاف مصنوعی انجام شد، این نتیجه را در بر داشت که بالش هایی با عمر بین ۱.۵ تا ۲۰ سال، می توانند، مابین ۴ تا ۱۷ نوع قارچ را در خود داشته باشند.

ضمناً بسیاری از آلرژی های شما نیز می تواند به علت وجود همین موجودات موذی و ریز پنهان شده در بالش هایتان باشد. از سال های ۱۹۵۰ شیوع انواع آلرژی ها افزایش پیدا کرد. دکتر فیلیپ تیرنو که یک میکروبیولوژیست و پاتالوژیست از دانشگاه پزشکی نیویورک است در مصاحبه ای با «تِک اینسایدر» از باور قطعی خود در این باره می گوید. وی اعتقاد دارد دلیل بسیاری از این آلرژی ها، همان میکروب ها، قارچ ها و سلول های مرده ای هستند که سال های سال است در بالش هایی که هر شب سرمان را روی آنها می گذاریم، خانه کرده اند.

وی به این نکته نیز اشاره می کند که علت اصلی آلرژی هایی که ما دائم به دنبال دلیل برای آنها هستیم، می توانند همین نزدیکی و در زیر سرمان باشد، یعنی بالش هایمان. انجمن آلرژی و آسم آمریکا نیز این گفته دکتر تیرنو را تایید می‌کند.

نکاتی که هنگام خرید بالش الیافی باید بدانید

بنابراین اگر خریدار بالش الیافی هستید چند نکته را مدنظر داشته باشید :

  • به نوع الیاف درون بالش دقت نمایید : الیاف میکرو از مناسبترین الیافهاست که بافت ظریف و نازک آن علاوه بر نرمی زیر سر ، با گردش هوا در بین بافت آن به تعرق کمتر کمک کرده و از حبس هوای مرده در بالش که به رشد قارچ و باکتری کمک می‌کند ، جلوگیری می نماید . قطر این الیاف 0.9 دنیر ، آنتی باکتریال بوده و داخل رشته‌های آن سوراخ است .

  • روکش بالش : ترجیحا از بالشهایی استفاده نمایید که جنس رویه آن به گردش هوا در بالش کمک نماید . مانند انواع رویه‌هایی که دارای لایه اسپیسر هستند .

  • شستشوی الیاف ممنوع . درست است که بسیاری از سایتها و فروشگاه تاکید بر امکان شستشوی بالش الیافی دارند ولی واقعیت در این است که با هر بار شستشو لطافت بافت الیاف را از بین می‌برید . شاید بالش تمیزی نصیبتان شود ولی مسلما بالش باکیفیتی دیگر نیست . بنابراین برای تمیز کردن بالش در صورتیکه دو مورد فوق را هنگام خرید بالش رعایت کرده باشید ، بهتر است بالش را بتکانید که گردوغبار احتمالی آن خارج گردد . الیاف را از بالش خارج کرده و برروی یک پارچه پهن نمایید ، رویه بالش را بشویید .

  • پولدار باشید . درست است که بالش الیافی قیمتی مناسب‌تر از دیگر بالشتها خصوصا بالش مموری فوم دارد ولی در صورتیکه به سلامت بالش و سلامت خود اهمیت می‌دهید باید بپذیرید که عمر مفید این بالشها بین 6 ماه تا یکسال است . توصیه می‌شود که پس از یکسال بالش الیافی تعویض گردد . حال در نظر بگیرید اگر قیمت را ملاک خرید خود قراردهید و به دنبال بالش الیافی کم قیمت باشید چه اتفاقی برای سلامت خود و بالشتان می‌آیند . بنابراین اگر خواهان بالش‌های الیافی هستید تمام موارد فوق را در هنگام خرید رعایت فرمایید در غیراینصورت توقعتان را از این بالشها کم کنید .

این ضرب‌المثل انگلیسی را جدی بگیرید : من آنقدر پولدار نشده‌ام که جنس ارزان قیمت بخرم

 

کد مقاله : ART1400-5

    برای دریافت آخرین اخبار و پیشنهادات ویژه