0

پتو سفری چه نوع پتویی است و چه ویژگی‌هایی دارد؟

پتو سفری همان پتو مسافرتی است که بسیار مورد کاربرد است. یعنی در یک مسافرت کوتاه تا یک کاور تشک قابلیت استفاده دارد. این پتو به دلیل سبک بودن می‌تواند قابل حمل باشد و جای زیادی را نمی‌گیرد. بهترین روکش گرم برای روزهای زمستانی و یک روکش خنک برای سفرهای تابستانی خواهد بود. در کنار آن می‌توانید به عنوان یک زیرانداز هم از آن استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم به ویژگی‌های پتو سفری و کاربرد آن بپردازیم تا این پتو را به درستی و باکیفیت خریداری کنید.

عناوین مهم مقاله :

  • پتو سفری چیست
  • ویژگی‌های مهم پتو
  • کاربرد و مزایای پتو مسافرتی
  • انواع پتو سفری
  • نکات هنگام خریدن
  • قیمت پتو سفری

پتو سفری چیست

پتو سفری  به عنوان یکی از اجزای تشکیل دهنده اصلی مسافرت است که برای استراحت بسیار مورد نیاز است. در هر خانه‌ای بدون شک پتو مسافرتی موجود است، حالا ممکن است مدل قدیمی باشد یا از مدل‌های جدید که ویژگی‌های مخصوص خود را دارند. طرح و رنگ‌های این پتو آنقدر زیاد و متنوع هست که برای چیدمان دکوراسیون اتاق خواب هم بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. پتو مسافرتی کاربردهای زیادی دارد که با خرید به صرفه آن می‌توان استفاده‌های زیادی کرد. بهترین انتخاب وقتی است که با ویژگی‌ها و کاربرد آن آشنا باشید.

ویژگی‌های پتو سفری

پتو مسافرتی
کاربرد پتو مسافرتی

پتو مسافرتی از زمانی که وارد زندگی ما شد تا به الان تغییرات زیادی کرده‌اند که همگی در جهت تکمیل نرمی و راحتی بوده‌اند. این تغییرات بیشتر مرتبط با جنس پتو است که ابتدا از نوع پشمی بودند، بعد نوبت به پنبه‌ای و حوله‌ای رسید. اکنون پتوهای مدرن ژله‌ای پدیدار شده‌اند که در واقع نسل جدید پتو سفری هستند. برخی از مدل پتوهای مسافرتی با ویژگی‌های مربوطه در ادامه ذکر خواهد شد.

پتو پشمی سفری

پتو پشمی جز نسل اول پتوهای مسافرتی است که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت. اتفاقا برای فصل زمستان بهترین گزینه هستند چون گرمای بسیار خوبی دارند و شما می‌توانید برای سفرهای زمستانی استفاده کنید. اما یک عیبی که دارند، جنس آن‌هاست، چون از پشم می‌باشد، برخی به آن حساس هستند. مخصوصا بچه‌ها و کودکان که نسبت به آن حساسیت پوستی دارند.

پتو مخملی و پنبه‌ای

این دو مدل پتو جنس‌های متفاوتی دارند، یکی از مخمل و دیگری از پنبه اما هر دو بسیار نرم و لطیف هستند. که ایجاد حساسیت نمی‌کنند و می‌توانند به خوبی عایق گرما هم باشند. کاملا سبک هستند و اصلا جای زیادی نمی‌گیرند. به حدی که می‌توان آن را در یک کیف دستی جا داد.

پتو ژله‌ای

پتو ژله‌ای از مدرن‌ترین نوع پتوهای مسافرتی است که به کمک علم تکنولوژی حاصل شده است. ترکیب متنوع از الیاف طبیعی و مصنوعی دارد. به همراه طرح و رنگ‌های متنوع که مخصوص مسافرت‌های فصلی می‌باشد. البته هنوز پتو سفری ژله‌ای جز محصولات وارداتی است. یعنی هنوز تولید داخل آن را نداریم، البته برخی اقدام کرده‌اند اما باکیفیت نیستند. بنابراین بهتر است حین خرید دقت بیشتری داشته باشید که بهتر است با ویژگی‌های مهم آن آشنا باشید.

ویژگی‌های پتو ژله‌ای

شاید نمونه بارز این پتو وزن آن باشد، یعنی بد نیست آن را وزن کنید. معمولا پتو ژله‌ای اصل بین 700 تا 900 گرم وزن دارد که نباید بیشتر از این باشد. یعنی به یک کیلوگرم هم نمی‌رسد. کاملا سبک و قابل حمل است. از طرفی در مورد جنس آن بهتر است که تارهای آن را امتحان کنید، اگر در دست شما ریشه ریشه شد، پس باکیفیت نیست. باید دارای ثبات رنگ باشد. دست خود را کمی خیس کنید و پتو را لمس کنید اگر دست شما رنگی شد, یعنی تقلبی است. پتو ژله‌ای در واقع یک پتوی مینیمال است که ابعاد کاملا استانداردی دارد و نسبت به سایر پتوها کوچکتر هستند. پس به این موضوع هم دقت کنید.

پتو مسافرتی چهارخونه

پتو سفری
بهترین پتو مسافرتی

پتو مسافرتی چهارخونه هم از پتوهای با سابقه سفری هستند که آن را برای مسافرت‌های تابستانی زیاد استفاده می‌کنند. این پتو هم جز پتوهای وارداتی بود اما تقریبا نزدیک به دو دهه هست که تولید داخل  داریم. و کیفیت خوبی دارد. از دیگر استفاده‌های آن در مراکز عمومی مثل خط هوایی و بیمارستان‌ها می‌باشد. معمولا پتو سفری چهارخونه وزن کمتری نسبت به ژله‌ای دارد. وزن آن نزدیک به 500 گرم است که در نوع خود جالب است. همین موضوع استفاده از آن را همیشه مورد توجه قرار داده است.

پتو مسافرتی چاپی

پتو چاپی ترکیبی از ویژگی‌های پتو ژله‌ای و چهارخانه را دارد. یعنی سبک است و وزن بسیار کمی به خود اختصاص داده است. حجم کمی را دارد پس فضای کمی را اشغال می‌کند. از خصوصیات برتر آن چاپ طرح و رنگ‌های متنوع است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این طرح و چاپ متناسب با گروه سنی متقاوت است. معمولا برای بچه‌های شخصیت‌های فانتزی و انیمیشن می‌باشد. بزرگسالان با طرح و رنگ‌های مینیمال و مشخص‌تر مورد سلیقه اکثر کاربران قرار می‌گیرد. برای همین این مدل پتو سفری هم می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای خرید باشد. مخصوصا زمانی که از آن برای طراحی و دکوراسیون اتاق خواب استفاده می‌کنید. که می‌تواند ایده‌های خوبی به شما ارائه دهد.

نکات مهم خریدن پتو مسافرتی

برای خرید یک پتو مسافرتی باید نکات مهمی را در نظر بگیریم اول از همه اینکه هدف شما از خرید چیست. آیا برای مسافرت می‌خواهید ؟ یا به عنوان کاور لحاف که در نوع خود می‌تواند نرم و گرم و استاندارد باشد. از طرفی اگر برای مسافرت می‌خواهید باید به سایز و اندازه آن دقت کنید. برای کودک، نوجوان، بزرگسال؛ یک نفره و دو نفره هر کدام فرق می‌کنند. جنس آن را مد نظر قرار دهید، یعنی اگر حساسیت پوستی دارید پس از نوع ژله‌ای یا چاپی خریداری کنید. پنبه‌ای و مخملی هم گزینه خوبی هستند. طرح و رنگ هم در الویت آخر قرار می‌گیرند. دقت کنید کدام بیشتر با سلیقه شما هماهنگ باشد.

قیمت پتو مسافرتی

برای برآورد قیمت پتو مسافرتی ابتدا بهتر است که نکات مربوط به خریدن را مطالعه کنید. هدف خود را مشخص کنید و سپس برآورد قیمت کنید. اینگونه راحت‌تر می‌توانید خرید خود را انجام دهید.

نیاز داشتن پتو سفری

پتو سفری (همون پتو مسافرتی) به دلیل حجم کمی که دارد بسیار مناسب برای مسافرت است. پتو سفری به دلیل تنوع در طرح و رنگ، سایز و جنس دارد باعث شده است که همه ی افراد با سلیقه های مختلف را راضی کند. انواع پتو سفری شامل پشمی، مخملی، پنبه ای، ژله ای است. همچنین طرح های چهارخونه و چاپی دارد. تنوع رنگی بسیار بالایی را دارد. هرفردی هر جنس و رنگی و طرحی که دلخواهش باشد می تواند خریداری کند. نکته ی مهم این است که پتو سفری از هزینه های مقرون به صرفه ای برخوردار است که معمولا همه حداقل یه پتو سفری را برای خود خریداری می کنند.

نتیجه : پتو سفری

پتو سفری یکی از انواع پتوهای پرطرفدار است که همه نوع استفاده و کاربردی دارد. یعنی شما می‌توانید از آن به عنوان یک پتو گرم و نرم در طول یک مسافرت زمستانی استفاده کنید. می‌توانید به عنوان یک کاور تشک برای اتاق خواب به کار ببرید. آنقدر نرم و سبک است که از داشتن آن در طول سفر احساس خستگی نمی‌کنید چون وزن زیادی برای حمل کردن ندارد.

    برای دریافت آخرین اخبار و پیشنهادات ویژه