0

پشتی کمری طبی برای رهایی از دردهای مفصلی

پشتی کمری طبی جهت پیشگیری از دردهای مفصلی و عضلانی بهترین پیشنهاد است. در عصر تکنولوژی که تحرک بسیار کم شده و اکثر کارها به کمک اینترنت و لپ تاپ و از راه دور انجام می‌شود. باید فکری چاره کرد. این فکر بهتر است با پیشگیری آغاز شود. یعنی سعی کنیم در این شرایط خود را از بیماری‌ها برهانیم. اما چگونه؟ شاید در ابتدا فکر کنید که موضوع جدی وجود ندارد. اما بهتر است بدانید که بعد از بیماری‌های ویروسی و افسردگی این دردهای عضلانی هستند که هر روز شایع‌تر می‌شوند. علت آن دلایل زیادی دارد . اما یکی از آن‌ها کم تحرکی و انجام کارها و فعالیت‌ها به کمک رسانه‌های اینترنتی می‌باشد. برای همین بهتر است که در مورد پشتی کمری طبی نکات مهمی را بدانید تا در خرید آن عجله کنید.

عناوین مهم مقاله عبارتند از:

پشتی کمری طبی چیست

پشتی کمری یا همان پشتی صندلی طبی در جهت حفظ و پشتیبانی از ستون فقرات طراحی و ساخته شده است. در گذشته تنها کارمندان، تایپیست‌ها و برخی مشاغل درگیر پشت میز نشستن و دردهای عضلانی بودند. اما امروزه به یمن تکنولوژی اکثر کارها اینگونه شده‌اند و باید برای محافظت از عضلات خود اقدام کنیم. وقتی اصول درست نشستن را رعایت نکنیم و به ستون فقرات فشار وارد کنیم، دردها خود را نشان می‌دهند. از آنجایی که ستون فقرات اشراف و احاطه زیادی بر سایر مفاصل بدن دارد، وقتی درگیر فشار و درد شود . به بقیه قسمت‌ها سرایت می‌یابد و این مشکل روز به روز پیشرفت می‌کند و جدی‌تر می‌شود. پشتی کمری طبی ستون فقرات را محافظت می‌کند چون گودی کمر را پر می‌کند. همچنین ستون فقرات در راستای صحیح قرار می‌گیرد. بهتر است با ویژگی‌های این پشتی صندلی طبی  آشنا شوید.

ویژگی‌های پشتی صندلی طبی

پشتی کمری صندلی
ویژگی‌های پشتی کمری صندلی

پشتی صندلی طبی باید  ویژگی‌های مهمی داشته باشد تا ما با خیال راحت بتوانیم از آن استفاده کنیم. برخی از این ویژگی‌ها به شرح زیر هستند:

سایز و اندازه پشتی طبی

پشتی طبی باید  برای کمر و صندلی شما به درستی انتخاب شود. پس بهتر است اندازه دور کمر و اندازه تکیه‌گاه صندلی را دقیق بگیرید. این موضوع بسیار مهم است تا پشتی بتواند کمر شما را حمایت کند و گودی کمر را کامل پر کند. برای همین قبل از خرید دور کمر خود را دقیق اندازه بگیرید. صندلی که از آن استفاده می‌کنید، بخش مربوط به تکیه‌گاه که پشتی کمر را می‌پوشاند، اندازه‌گیر شود. این اعداد و ارقام می‌تواند به فروشنده کمک کند تا شما را به درستی راهنمایی کند .

جنس پشتی طبی کمری

فاکتور دوم جنس پشتی طبی است که باید در نظر گرفته شود. جنس پشتی‌ طبی کمری در بازار معمولا فوم مموری است. فوم مموری یکی از جنس‌های مرغوب برای انواع بالش‌ها، صندلی‌ها و تشک‌های طبی باکیفیت است. بدینگونه که نه خیلی نرم است که فرو برود و شکل کمر را به خود بگیرد. نه خیلی سفت است که اجازه جا به جایی دهد و موجب درد بیشتر شود. برای همین متعادل و استاندارد است که عاملی برای حفاظت ستون فقرات خواهد بود. در کنار انعطاف‌پذیری پشتی کمری صندلی جنس پارچه رویی آن هم بسیار مهم است. پشتی طبی معمولا از جنس باکیفیت و مرغوب است که موجب جذب تعریق بدن می‌شود. این پشتی قابل تنفس است.یعنی اجازه ورود و خروج هوا را می‌دهد. بوی نامطبوع نمی‌گیرد و قابل شست و شو است.

افراد کاندید برای استفاده از پشتی صندلی طبی

پشتی کمری صندلی
خرید پشتی طبی کمری

در عصر کنونی با  ورود تکنولوژی اکثر کارها به پشت میز منتقل شده‌اند. همه ما در طول روز گوشی به دست هستیم و همین موضوع خود موجب شکل‌گیری نشستن نادرست می‌شود. اکثر کارها از راه دور و به کمک لپ‌تاپ و کامپیوتر انجام می‌شوند که خود نیاز به توجه زیادی دارد. اگر در گذشته فقط یک سری افراد مثل کارمندان، رانندگان، تایپیست‌ها نیاز به پشتی صندلی طبی داشتند. اکنون اکثر افراد نیاز دارند.

کارمندان

کارمندان ساعت‌ها پشت میز می‌نشینند بدون آنکه صندلی از پشتی صندلی طبی مجهز شده باشد. کمر خم می‌شود، قوز می‌کند، گردن به جلو خم می‌شود و در نهایت به مرور زمان به پایین می‌افتد.

این شکل‌گیری نادرست موجب از بین رفتن انحنای طبیعی ستون فقرات می‌شود . پس شاهد دردهای عضلانی می‌شوند. ستون فقرات نقش مهمی در سیستم حرکتی انسان دارد. بخش اعظم تحرکات بدنی ، راه رفتن، نشستن تحت تاثیر ستون فقرات است. وقتی این بخش دچار فشار شود و نتواند وظایف خود را به درستی انجام دهد. درگیر درد می‌شود. این درد به سایر نقاط بدن مثل گردن هم منتقل خواهد شد که پشتی کمری طبی مانع از این در می‌شود. کارمندان بیش از بقیه افراد درگیر مشکلات حرکتی و ارتوپدی می‌شوند. این دردها به نحوی هستند که حتی بر سیستم بینایی و مغزی هم اثر می‌گذارند. یعنی شاهد سر درد یا کاهش بینایی هم خواهیم بود. پس بهتر است با یک خرید درست و به صرفه خود را به عنوان کارمند،راننده و تایپیست از پشتی کمری طبی حفاظت کنیم.

نکات حین خریدن پشتی صندلی طبی

برای خرید به صرفه و معقول بهتر است به هنگام خرید پشتی کمری طبی این موارد را در نظر بگیرید

  • سایز کمر و صندلی خود را به درستی اندازه‌گیر کنید
  • جنس مرغوب و باکیفیت برای شست و شوی بهتر و جذب تعریق انتخاب کنید.
  • هدف خود را از خرید مشخص کنید یعنی اگر درگیر درد ارتوپدی هستید آن را موقع خرید لحاظ کنید
  • بهتر است خرید را حضوری انجام دهید تا هوشمندانه انتخاب شود.

قیمت پشتی کمری طبی

برای تعیین قیمت پشتی کمری طبی بهتر است ویژگی‌های این پشتی را مطالعه کنید. سپس نتیجه بگاسلایدریرید که چه مدل پشتی طبی را قرار است، بخرید. بعد از آن به سراغ اندازه‌گیری مربوطه از دور کمر و همچنین صندلی خود بروید. سعی کنید در فروشگاه آن را تست کنید. مطمئن شوید که گودی کمر را پر می‌کند تا حین نشستن جا به جا نشود.

جلوگیری از درد با پشتی کمری

مشاغل امروزه به نحوی است که زمان زیادی را باید پشت میز نشستن گذراند. زمان طولانی روی صندلی نشستن باعث خستگی مفرط و همچنین باعث ایجاد دردهای مفصلی می شود و حتی در طولانی مدت می تواند آسیب های جدی تری به کمر و گردن وارد کند. برای جلوگیری از دردهای مفصلی و در طولانی مدت، آسیب های جدی بهتر است از پشتی صندلی استفاده کنید. به کارمندان که توصیه جدی می شود که برای جلوگیری از بروز مشکل، حتما از پشتی صندلی برای محل کار خود استفاده کنند. پشتی های صندلی در سایزهای مختلف است که می توان با توجه به صندلی و راحتی خود سایز مناسب آن را تهیه کرد. همچنین تنوعی که در جنس وجود دارد هر کاربری از آن می تواند استفاده کند. پشتی های صندلی از هزینه های مناسبی برخوردار است که خرید را برای هر کاربری ممکن می کند.

نتیجه : پشتی کمری طبی

پشتی کمری طبی یک راه آسان و اصولی برای کاهش دردهای عضلانی است. گمان نکنید تنها برخی از افراد باید از این پشتی طبی استفاده کنند. این روزها به دلیل رانندگی‌ها طولانی مدت، کار با گوشی و لپ تاپ نیازمند نشستن اصولی هستیم. پس بهتر است؛ خرید پشتی صندلی طبی را آویزه گوش کنید اگر سلامتی برای شما مهم است.

    برای دریافت آخرین اخبار و پیشنهادات ویژه