0

چارت اندازه‌ی تشک‌ها

یکی از مهمترین جنبه های خواب شبانه‌ی خوب ، این است که شما فضای کافی برای یک استراحت کامل و خواب داشته باشید . یک مشکل رایج در خرید تخت ، خرید تختی است که بسیار کوچک است . قبل از اینکه خرید کنید ، از خود بپرسید که آیا شما از فضای خود در تخت فعلی تان راضی هستید ؟ چارت سایز تشک را بخوانید تا تخت درستی را از لحاظ اندازه خریداری نمایید . بطور قطع بهترین سایز تشک به کسی که برروی آن می خوابد بستگی دارد .

برندهای مختلف خارجی سایزهای تقریبا نزدیک و متفاوتی را به عنوان سایزهای استاندارد مصرفی معرفی نموده اند که دسته بندی ها اگرچه ثابت است ولی اندازه ها کمی با یکدیگر متفاوت می نماید . در بین تمام سایزهای ارائه شده ، مرسومترین سایزها در ایران به شرح زیر می باشند :

نوع تشک سایز تشک تعداد نفرات
Twin (Single) 90×200 یک نفره
King Single 100×200 یک نفره
Twin XL 120×200 یک نفره
Double (Full) 140×200 یک نفره
Queen 160×200 دونفره
King 180×200 دونفره
Super King 200×200 دونفره

 

تشکهای سایز Twin ، king single و twin XL برای کودکان و نوجوانان مناسب می باشد و بطور کلی سایز twin XL برای خوابگاههای دانشجویی بکار می روند .

تشکهای double اگرچه از سایز بزرگتری نسبت به سه تشک قبلی برخوردارند ولی برای استفاده دونفر خواب مناسبی را به همراه نخواهند داشت . این تشکها بهترین پیشنهاد برای کودکان در حال رشد می باشد که فضای کافی در اختیار والدین قرار می‌دهد که در کنار کودکانشان تا بخواب رفتن آنها ، بخوابند .

اکنون بیشترین تقاضای بازار را تشکهای سایز queen به خود اختصاص داده است . این تشکها مناسب آپارتمانهای کنونی است که فضای کمی دارند و نیز مناسب زوجهایی است که علاقه دارند نزدیکتر به یکدیگر بخوابند . این تشکها همچنین برای اتاق مهمان توصیه می گردد . تشکهایی که به این عنوان بهترین انتخاب برای ویلای شماست .

تشکهای king  و Super king بهترین گزینه برای زوجهایی است که بیشترین فضای خواب را نیاز دارند . این سایز تشک همچنین برای شما که کودکان ، سگها و گربه های خود را در تخت خود شریک می کنید ، عالی می باشد .

این دسته بندی از دو منبع sleeptrain و bedpost با درنظر گرفتن سایز تختهای ایرانی استخراج شده است . اصطلاحا طول تشکها به دو متر رایج است ولی این عدد از 188 تا 213 سانت در تولیدات مختلف ، متغیر می باشد . شما در هنگام خرید به عرض تشک مورد نیاز خود توجه نموده و با توجه به توضیحات فوق می توانید بهترین تشک را برای بهترین خواب شبانه‌ی خود برگزینید .

در صورتیکه دونفر از تشک استفاده می کنند که دارای نیاز بدنی متفاوتی از تشک می باشند ، توصیه می گردد به جای تشک یک تکه از دو تشک با خاصیت متفاوت استفاده نمایند . مثلا دو تشک 90 (twin) به جای یک تشک king خریداری نمایند .

 

    برای دریافت آخرین اخبار و پیشنهادات ویژه